Kelp – rjava morska alga

    Kelp - rjava morska alga
    Deli naprej
    • 20
      Shares

    Kelp ali rjava alga prihaja iz morskih globin. Je morska alga, polna zdravilnih lastnosti zaradi hranil in mineralov, ki jih posrka iz vode, ki jo obdaja. Zato je kelp zanimiv in potreben prehranski dodatek za vse, ki stremijo k bolj zdravemu načinu življenja.

    Delovanje ščitnice in hipofize

    Kelp je odlični prehranski dodatek za zagotavljanje manjkajočega joda. Ker je kelp naravni vir joda, se zdi, da je boljši in varnejši od kemično sintetiziranega. C vitamin, železo in kalcij vsi poznamo po njihovih pozitivnih vplivih na zdravje, pozabljamo pa na jod. Vendar pa telo potrebuje zadostne količine joda za učinkovito delovanje hipofize in ščitnice. Slednja, ki se nahaja v področju vratu, je odgovorna za uravnavanje presnove in telesne temperature. Vemo, da je dobra presnova pomembna za nadzor telesne teže, zato je pomembno, da tisti, ki želijo vzdrževati zdravo telesno težo, ali tisti, ki upajo, da bodo izgubili nekaj kilogramov, dodajo kelp na seznam tistih stvari, za katere vemo, da so koristne za uravnavanje telesne teže: pitje zadostnih količin vode ter vsakodnevna telesna vadba v kombinaciji z nizko kalorično in nizko maščobno prehrano.

    Diuretik

    Kot naravni diuretik je kelp dober za ljudi, ki imajo težave z zadrževanjem vode v telesu. Diuretik čisti telo in pomaga izločati vodo in strupe iz telesa.

    Kelp za zdrave nohte in lase

    Kelp že desetletja uporabljajo za krepitev nohtov, še posebej ga imajo radi za regeneracijo po uporabi umetnih nohtov. Uporabljamo pa ga tudi pri spodbujanju rasti las, saj pomaga pri rasti močnejših in gostejših las.

    Kelp je še posebej primeren za ženske

    Kelp je zelo primeren za ženske, saj vsebuje tudi druga potrebna hranila, kot so železo, kalcij in kalij, ki jih ženska izgublja pri menstrualnem ciklu, med nosečnostjo in dojenjem. Ker ima v sebi naravni antibiotik, ki pomaga telesu pri raznih okužbah, je kelp še posebej koristen v hladnejših mesecih in med sezono gripe ter za vse, ki imajo težave s sinusi ali imajo oslabljen imunski sistem. Magnezij in železo, ki jih prav tako vsebuje kelp, sta koristna za zdrav krvni obtok, saj ustvarjata prijazno okolje za razvoj rdečih krvničk. To nam daje energijo in pomaga ohranjati telo v ravnovesju.

    Kelp je odličen vir joda

    Potrebne dnevne količine joda dobimo že s prehrano, predvsem z uživanjem mlečnih izdelkov, morske hrane in jodirane soli ter jedi, soljenih z jodirano soljo (kruh …). Ker pa se mnogi izogibajo soli in soljene hrane, je posledično tudi vnos potrebnega joda manjši, kot bi bilo za naše zdravje potrebno. Manjši vnos joda lahko nadomestimo z uživanjem rjave alge, ki je vedno bolj priljubljen zdrav vir joda.

    Tako je kelp zdrav vir joda tudi za vegetarijance in predvsem vegane, ki se izogibajo mlečnim in živalskim izdelkom, saj nadomesti nekatere minerale in hranila, ki so potrebni za naše zdravje.

    Priporočeni dnevni vnos za odraslega človeka je 200 µg na dan, za nosečnice 230 in za doječe matere 260 µg na dan.  S 5 g jodirane soli tako dosežemo že 50 % priporočenega dnevnega vnosa. Bodimo pozorni, da z vnosom joda ostanemo v zdravih mejah, dopustna zgornja meja dnevnega vnosa joda je namreč 600 µg.

    Uživanje rjave alge

    Kelp je na voljo v obliki tablet, kapsul ali prahu. Zaužijemo ga lahko kot prehranski dodatek, si skuhamo čaj ali pa dodamo v preliv za solato ali smuti. Bodimo pozorni, da ne prekoračimo priporočenega dnevnega vnosa joda.

    Kelp – rjava morska alga
    4.8 (95%) 4