4 nasveti za močnejši imunski sistem

    4-nasveti-za-mocnejsi-imunski-sistem
    Deli naprej

    Imunski sistem je kompleksna celota mehanizmov v organizmu, ki telesu omogočajo obrambo pred škodljivimi in tujimi snovmi, ki so lahko iz okolja ali pa celo izhajajo iz organizma samega. Ali povedano enostavneje: imunski sistem naše telo ščiti pred vdorom bakterij, glivic, virusov, tudi rakavih celic, …

    Da bo naš imunski sistem močan in zdrav, lahko v zelo veliki meri vplivamo z našim načinom življenja.

    Nasveti za močnejši imunski sistem

    Poleg rednega umivanja rok in skrbi za osebno higieno, ki sta zelo pomembna, lahko svojemu imunskemu sistemu pomagamo še na nekaj enostavnih načinov, ki so med seboj precej bolj povezani, kot bi si morda mislili.

    1. Zdrava prehrana

    Za močan imunski sistem je zelo pomembna zdrava črevesna flora, saj  okoli 70 % našega imunskega sistema izhaja prav iz črevesja. Zato je zdravje črevesja ključnega pomena.
    Priporoča se živanje čim večje količine svežega sadja in zelenjave, ki sta polna vlaknin, vitaminov in mineralov, dokazano je tudi, da so bele krvne celice oseb, ki uživajo veliko sveže zelenjave bolj učinkovite oziroma močnejše.

    Vitamini, vitamini, vitamini. Zelo pomemben je tudi zadosten vnos vitaminov; C, B,  E , tudi vitamina D. Kot vemo, vitamin D s prehrano težko vnesemo v naše telo, saj se le-ta sintetizira z našo izpostavljenostjo soncu, kar pa je v hladnejših mesecih praktično nemogoče, zato poleg zdrave prehrane lahko posežemo tudi po prehranskih dopolnilih. Pri tem bodite pozorni na to, kako dobro se lahko absorbirajo v naše telo.

    Zelo pomembni so tudi probiotiki, ki skrbijo za nastanek dobrih črevesnih kultur, saj le zdravo črevesje lahko poskrbi za kar se da optimalno absorbcijo mineralov in vitaminov.

    Čim bolj se je potrebno izogibati predelani hrani, alkoholu, sladkorjem, nezdravim maščobam, …

    2. Redna fizična aktivnost

    Zdrav duh v zdravem telesu, bi lahko rekli. Redna, vsakodnevna telesna aktivnost znatno pripomore k izboljšanju splošnega počutja in gradnji imunskega sistema.
    Že zgolj 20 minut hoje na dan bo pozitivno vplivalo na imunski sistem. V kolikor je vaša vadba zelo intenzivna, se ne priporoča več kot 60 minutna na enkrat, saj po drugi strani pretiravanje poslabša našo odpornost, kar nas pripelje do naslednje točke.

    3. Stres in prekomerna obremenjenost

    Dejstvo je, da se v današnjem času stresu zelo zelo težko izognemo. Stres, preobremenjenost, utrujenost … vse to vodi k slabšemu imunskemu sistemu in večji dovzetnosti telesa za bakterije in viruse. Najmanj, kar lahko storimo je, da si vzamemo 10-15 minut dnevno (če ne gre več) samo za nas, da se umirimo, sprostimo. Meditacija, joga, joga smeha, glasba, … vse, kar nam pomaga, da se umirimo in sprostimo.

    4. Zadostna količina spanja

    Ker smo preobremenjeni in pod stresom, to seveda vpliva tudi na kvaliteto spanca. Zvečer ne moremo zaspati, ali pa se ponoči celo prebujamo in nasploh spimo nemirno, spimo premalo.  Zadostna količina spanca je zelo pomembna, tako pri odraslih, kot pri otrocih. In vse prevečkrat se dogaja, da spimo premalo, pa še to nekvalitetno.

    Spite dovolj? Pa vaši otroci?

    Otroci naj bi v starosti od 1 do 3 let spali men 12 do 14 ur dnevno. Od 3. do 6. leta pa med 11 in 13 ur. Tudi kasneje, med 7. in 12. letom, otroci potrebujejo veliko spanca in sicer med 10 do 12 ur. Najstniki do 9 ur na noč. Kaj pa odrasli? V starosti od 18 do 64 let odrasla oseba potrebuje od 7 pa tja do 9 ur spanca. V kasnejši letih pa zadostuje 7-8 ur.


    Da bo vaš spanec boljši, poskrbite z zadostnim vnosom vlaknin, izogibajte se uživanju nezdravih nasičenih maščob in sladkorjev, zelo pomembna pa je tudi higiena spanja (udobno okolje, odstranitev motečih faktorjev, umiritev misli pred spanjem, urejen ritem spanja). Tudi narava in zelišča so lahko v veliko pomoč, o čemer si lahko preberete v prispevku tukaj.


    Vsebine portala niso nadomestilo za posvet z zdravnikom ali s farmacevtom. Uporabite jih le kot vir splošnih informacij.